Mathematica - بررسی حرکت در یک بعد با شتاب ثابت

برای این برنامه اول معادله ی حرکت شتابدار رو مینوسیم که برابر مشتق دوم مادله ی حرکت برابر با مقداری ثابت (شتاب) است. بعد از این شما باید شرایط اولیه یعنی مکان و سرعت اولیه رو به دسگاه بدید. حتماً میدونید که برای نوشتن پریم (  ') بعنوان مشتق از کلیدی که روی اون ' و   " هست و در کیبرد های فارسی حرف گ هم وجود داره استفاده میشه و برای دوبار مشتق '  رو دوبار میزنید ، نه اینکه " رو یه بار بزنید.

با حل معادله ی شتاب با توجه به شرایط اولیه معادله ی حرکت بدست میاد. که با قرار دادن مقادیر عددی میتونید اون رو پلات کنید.

تو این برنامه همون طور که میبینید شرایط و مقادیر یه جا با == و یه جا با ->  تعریف شدن ، به طور کلی شما هر وقت مقدار تابع رو در نقطه ای مقداردهی میکنید از == و هر وقت قصد مقداردهی به یک ثابتی مثل شتاب یا شتاب گرانش دارید از -> یا = استفاده کنید. بعد ها خیلی بیشتر و تخصصی تر به این مطلب میپردازیم

/ 1 نظر / 22 بازدید
مهسا

سلام خسته نباشید دانلود نمیشود لطفا بررسی شود